torsdag 5. mars 2009

US & A

SOUTHERN CALIFORNIAA

Hej hej. Nå er det ca 5 måneder til jeg pakker kofferten og setter kursen mot USA for andre gang i livet, på egenhånd. Men denne gangen et helt skoleår! Jeg flytter til Newbury Park, California, som ligger i Ventura County. Byen ligger 45 minutter nord for Los Angeles med bil og skolen jeg skal gå på heter Newbury Park High School med 2300 elever. WOW. Maskoten til skolen er PANTHERS


Snakket en del med kontaktpersonen min, Wendy, som bor i samme by, har fått vite en del om skolen osv. Første skoledag er 26 august. Hun sier jeg får vertsfamilie i slutten av mars. Tenkte jeg skulle skrive et lengre innlegg når jeg vet mer om vertsfamilie, som forhåpentligvis blir ganske snart. More to come!

21 kommentarer:

:-) sa...

Sv: Nei, har ikke hørt noe om hvor jeg havner enda, men jeg vet at alle mine papirer har blitt sendt over til USA nå, så håper det ikke tar så forferdlig mye lenger tid. Vil veldig gjerne bli litt kjent med familien på forhånd :) Men skal du på camp? Har akkurat fått info om datoer og sånt på den :) Blir en veldig tidlig avreise, rundt 17-18 juli eller noe..

RenateR sa...

Så gøy, husker å happy eg var når eg fikk vertsfamilie.;)
Skal du au på camp eller?

Anna Elise sa...

OIj, Men så morro da.. Vet du å langt det er mellom der du skal bo og Las Vegas?
Vi skal også gå på like stor skole=) Hehe
Men Da er det bare å vente på familie da, ekke lenge til=)

Katrine i USA sa...

Wiho ! Tipper du kommer til å få et helt utrolig år i California (det fikk jeg, med mer..) Det er en helt utrolig stat på mange måter (kremt, filmer godt exempel).. Kos deg ! :D

Anonym sa...

endelig fant jeg bloggen din!!:D du la ikkje igjen adressa di.. hehe. Skal linke deg også (:

Sophie I California sa...

Ja, enig der :)
Blir spennende for deg å reise til cali i år da, håper du får en fin familie og trives på skolen :D

Anonym sa...

Så kult at du har fått vite så mye allerede! Hvem organisasjon reiser du med?

Anonym sa...

Jeg reiser også med EF, men har ikke fått vite noe enda :-) Jeg valgte ikke region da, det gjorde kanskje du?

Eirin sa...

Så heldig du er som har fått vite så mye, untatt v.fam enda. Jeg venter og venter, holder på å dø !
linger deg også jeg ;)

Eirin sa...

linker*

Sarah Wee sa...

ja, jeg vet, sa egentlig ikke noe om familie heller da. mente helst at jeg ikke var så fornøyd med klimaet osv. + jeg hater bondegårder.. haha.
lucky you! linker deg også ;)

Karine sa...

oh, så heldig du er som har fått vertsfamilie! Vet bare at jeg mest sannsynlig får i statene: kansas, texas, arkansas, louisiana eller oklahoma jeg.

linker deg forresten!

Pia Marie sa...

linker tilbake jeg :) Snakker du om, som skal til California, hehe! Hvem reiser du med? :)

Helen sa...

Hei :) Skal linke deg tilbake, men lurte på om du kunne endre linken om til heleniusa.blogg.no ? Har gått over til blogg.no i stedet.

Thuva sa...

Hei! Skal du reise med Speak? :-)

June Mari sa...

Hei : )

Jeg skal også til USA neste skoleår. Lurer på om jeg kan linke deg? Hvilken organisasjon reiser du med?

June / larobiah.blogspot.com

linn jeanette sa...

Vet du hvor du kommer uten å ha fått vertsfamilie?
Jeg skal også til usa, er det greit om jeg legger bloggen din til i linker?

Linn Jeanette sa...

sv; åja sånnsett! :D Var jo sikkert greit å få en områdesrepresentant som du kjenner fra før :p

Mari :-) sa...

hei..
jeg skal også yil USA, kan jeg legge ut linken til siden din?

hvem reiser du med?

Stine sa...

Hei! Jeg skal også til USA neste år, med EF. Greit at jeg linker deg?:)

Stine sa...

Nei, har ikke fått vite hvor jeg skal enda, venter fortsatt;) Begynner å bli utolmodig nå hehe.